ເລືອກພາສາທີ່ຕ້ອງການສະແດງຜົນ

MoES Facebook

Video

      ຢຸດຕິການກະທຳຄວາມຮຸນແຮງຕໍ່ແມ່ຍິງ

      

visit

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday3503
mod_vvisit_counterYesterday4699
mod_vvisit_counterThis week94161
mod_vvisit_counterLast week22465
mod_vvisit_counterThis month146021
mod_vvisit_counterLast month73398
mod_vvisit_counterAll days346259

We have: 44 guests, 9 bots online
Your IP: 54.92.246.200
 , 
Today: ກ. ພ. 25, 2017


ຂຽນໂດຍ ສາວ​ແກ້ວ​ອຸດົມ   

ປີ 2020, ສສກ ຈະໃຫ້ບັນລຸ 7 ຄາດໝາຍໃນວຽກງານການສຶກສາຄູ


   ປີ 2020, ກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ ​ແລະ ກິລາ (ສສກ) ຈະ​ໃຫ້​ບັນລຸ 7 ຄາດໝາຍ​ໃນ​ວຽກ​ງານ

   ​ການ​ສຶກສາຄູ  ​ເພື່ອ​ປັບປຸງ​ຄຸນະພາບ, ຄວາມ​ສອດຄ່ອງ​ຂອງ​ການ​ກໍ່ສ້າງ ​ ແລະ  ບຳລຸງ​ຄູ ພ້ອມ

   ​ທັງ​ເຮັດ​ໃຫ້​ນັກ​ສຶກສາຄູ ​ແລະ ຄູ​ຢູ່​ໃນ​ໂຮງຮຽນ​ສາມັນ​ໄດ້​ມີ​ການ​ກະກຽມ​ເປັນ​ຢ່າງ​ດີ


      ແນ​ໃສ່​ຕອບ​ສະໜອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງການ-ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຂອງ​ນັກຮຽນ​ຢູ່​ໃນ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ ​ແລະ ສາຍ​ວິຊາ​ຊີບ​ທີ່​​ແຕກ

​ຕ່າງ​ກັນ. ອີງຕາມ​ວິ​ໄສ​ທັດ​ຮອດ​ປີ 2030 ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ຮອດ​ປີ 2025 ​ແລະ ​ແຜນ​ພັດທະນາ​ຂະ​ແໜງ​ການສກສາ ​ແລະ ກິ

ລາ 5 ປີ ຄັ້ງ​ທີ 8 (2016-2020) ​ໃຫ້​ຮູ້​ວ່າ: ​ໃນ​ປີ 2020, ກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ ​ແລະ ກິລາ ຈະ​ໃຫ້​ບັນລຸ 7 ຄາດໝາຍ​

ໃນ​ວຽກ​ງານ​ການສຶກສາຄູຄື: ນັກຮຽນ​ຄູ​ໃໝ່​ທີ່​ຄັດ​ເລືອກ​ໂດຍ​ຜ່ານ​ການ​ສອບ​ເສັງ​ເຂົ້າສະ​ຖາ​ບັນ​ສ້າງ​ຄູ​ໃຫ້​ກວມ​​ເອົາ 70 ​ເປີ

​ຊັນ ​ແລະ ​ອີກ 30 ​​ເຊັນ​ແມ່ນ​ນັກຮຽນ​ຄູ​ໃໝ່​ທີ່​ແຂວງ​ເປັນ​ຜູ້​ຄັດ​ເລືອກ ​ແລະ ລັດຖະບານ​​ເປັນ​ຜູ້​ໃຫ້​ທຶນ; 95 ​ເປີ​ເຊັນຂອງ​

ຈຳນວນ​ນັກຮຽນ​ຄູ​ທີ່​ມີ​ສັນຍາ​  ​ແລະ  ​ໄດ້​ຮັບ​ທຶນການສຶກສາ ຈະ​ຕ້ອງໄດ້​ຮັບ​ການບັນ​ຈຸ; ພາຍ​ໃນ​ປີ 2020 ຄູ​ໃນ​ໂຮງຮຽນ

​ແລະ ​ໃນ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ສ້າງ​ຄູ​ຈະ​ຕ້ອງ​ບັນລຸ​ມາດຕະຖານ​ທາງ​ດ້ານ​ວິຊາ​ຊີບ; ອັດຕາ​ສ່ວນ​ນັກຮຽນ​ຄູ​ຕໍ່​ຄູ​ໃນ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ສ້າງຄູ​ໃຫ້​​

ໄດ້ 15:1 (ນັກຮຽນ 15 ຄົນ ຕໍ່ ອາຈານ 1 ຄົນ ສອນ​ໃນ​ຫ້ອງ​ໜຶ່ງ); ການ​ແບ່ງ​ພາລະ​ບົດບາດ​ຂອງ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ສ້າງ​ຄູ ພາຍ​ໃນ​

ປີ 2020 ​ໂດຍ​ໃຫ້​ມີ​ການ​ກ່ຽວ​ພັນ​ກັບ​ການ​ສ້າງ​ສູນ​ແຫ່ງ​ການ​ພັດທະນາ ​ແລະ ສູນ​ແຫ່ງ​ຄວາມ​ເປັນ​ເລີດ; ສະ​ຖາ​ບັນ​ສ້າງ​ຄູ 

2-3 ​ແຫ່ງ  ​ໄດ້​ຮັບ​ນາມມະຍົດ​ເປັນ​ສູນ​ແຫ່ງ​ການ​ພັດທະນາ ຫຼື ສູນ​ແຫ່ງ​ການ​ເປັນ​ເລີດ ​ໂດຍ​ອີງ​ຕາມ​​ເງື່ອນ​ໄຂ​ທີ່​ໄດ້​ກຳນົດ​

ໄວ້;ລະບົບ​ການ​ບຳລຸງ​ຄູ​ປະຈຳການ​ແບບ​ຄົບ​ຊຸດ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ພັດທະນາ​ຂຶ້ນ ​ແລະໄດ້​ມີ​ການ​ກຳນົດ​ກາ​ນເຝິກອົບຮົມ​ທີ່​ສອດ

ຄ່ອງ​ກັບ​ເສັ້ນທາງ​ສາຍ​ອາຊີບ ​ແລະມີ​ການ​ປະສົບປະສານການ​ເຝິກອົບຮົມ​ທີ່​ເນັ້ນ​ພາກ​ປະຕິບັດ​ຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ​ທັງ​ຢູ່​ໃນ​ລະດັບ

​ໂຮງຮຽນ ​ແລະ ກຸ່ມ​ໂຮງຮຽນ.


        ສຳລັບ​ໃນ​ແຜນ​ພັດທະນາ​ຂະ​ແໜງການ​ສຶກສາ 2011-2015 ​ຜ່ານ​ມາ, ໜຶ່ງ​ໃນ​ບັນດາ​ຈຸດປະສົງ​ຫຼັກ​ຂອງ​ນະ​ໂຍບາຍ​

ກາ​ນສ້າງ​ຄູ ​ແມ່ນການ​ບັນຈຸຄູ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ສອດຄ່ອງ​ກັບ​ສະພາບ​ຄວາມ​ເປັນ​ຈິງ ​ແລະ ມີປະສິດທິພາບ. ສະ​ນັ້ນ ​ແຜນ​ພັດທະ

ນາ​ຂະ​ແໜງ​ການຍ່ອຍ​ສ້າງ​ຄູ​ແຕ່​ປີ  2016-2020  ຈຶ່ງ​ມີ​​ເປົ້າໝາຍ​​ເລັ່ງ​ໃສ່​ແກ້​ໄຂ​ບັນຫາ​ຫຼັກ​ແລະບັນຫາ​ທີ່ຈະ​ກະທົບ​ຕໍ່​ວຽກ​

ງານ​ການ​ສ້າງ​ຄູ​ພາຍ​ໃນ​​ເທດ​ໄລຍະ​ແຜນການ  5​ ປີ ຕໍ່ໜ້າ, ​ເຊິ່ງ​ແຜນ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ການ​ສ້າງ​ຄູ (TESAP 2011-2015) ​ໄດ້​

ຮັບ​ການຈັດ​ຕັ້ງປະຕິບັດ​ດ້ວຍ​ຜົ​ນ​ສຳ ​​ເລັດ​​ເປັນ​ຢ່າງ​ດີ  ​ເປັນ​ຕົ້ນແມ່ນ​ໄດ້​ມີ​ຄວາມ​ພະຍາຍາມ​ແກ້​ໄຂ​ບັນຫາ​ການ​ຂາດ​ຄູ ​ໂດຍ

​ເພີ່ມ​ປະລິມານ​ການ​ສ້າງ​ຄູ​ອະນຸບານ, ການ​ສ້າງ​ຄູ​ປະຖົມ, ລວມທັງ​ການ​ສ້າ​ງ​ຄູ​ມັດທະຍົມ​ໃນ​ລາຍ​ວິຊາ​ທີ່​ຂາດ​ແຄນ​ຄູ. ພ້ອມ

​ນັ້ນ,  ກໍ່​ໄດ້​ມີ​​ໂຄງການ​ສະ​ເພາະ​ໃນ​ກາ​ນຮັບ​ໃຊ້​ຄູ​ອະນຸບານ ​ແລະ ປະຖົມ​ຮັບ​ໃຊ້​ໃຫ້​ແກ່​ເຂດຫ່າງ​ໄກ​ຊອກ​ຫຼີກ,ໂດຍຫຼັກສູດ

​ສ້າງຄູ ​ໄດ້​ມີ​ການ​ປັບປຸງ ​ແລະ ພັດທະນາ​ຄືນ​ໃໝ່; ການ​ສ້າງ​ຄູອະນຸບານ, ຄູ​ປະຖົມ ​ແລະ ຄູ​ມັດທະຍົມ​ ແມ່ນ​ໄດ້​ມີ​ຫຼັກສູດ​

ຫຼາຍ​ລະດັບ, ​ແຕ່ຊັ້ນ​ກາງ​ຈົນ​ທິງ​ປະລິ​ນຍາ​ຕີ. ພິ​ເສດ ສຳລັບ​ກາ​ນສ້າງ​ຄູ​ມັດທະ​ຍົມລະດັບ​ປະລິນຍາ​ຕີ​ ແມ່ນ​ໄດ້​ມີ​ການ​ຫັນ

​ທິດ​ຈາກ​ການ​ສ້າງ​ຄູ​ມັດທະຍົມ​ຕອນ​ຕົ້ນ ​ແລະ ກາ​ນສ້າງ​ຄູ​ມັດທະຍົມ​ຕອນ​ປາຍ​ເປັນ​ການ​ສ້າງຄູ​ມັດທະຍົມ​ທີ່​ສາມາດ​ສອນ​

ໄດ້​ແຕ່ ມ1-ມ7. ພ້ອມ​ດຽວ​ກັນ​ນັ້ນ,ກໍ່​ໄດ້​ມີ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ບຳລຸງ​ຍົກ​ລະດັບ​ວຸດ​ທິການ​ສຶກສາໃຫ້​ແກ່​ຄູ​ປະຈຳການ​ນັບ​ມື້​ນັບ​ສູງ​

ຂຶ້ນ ລວມທັງ​ໄດ້​ມີ​ການ​ລິ​ເລີ່​ມຈັດ​ຕັ້ງ​ທົດ​ລອງ ​ແລະ ສ້າງ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ໃຫ້​ຄູ​ສາມັນ​ທີ່​ປະຈຳ​ການ​ແລ້ວ​ແລະ​ຄູ​ໃນ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ສ້າ​ງຄູ​

ໄດ້​ມີ​ໂອກາດ​ພັດທະນາ​ວິຊາ​ຊີບ​ຂອງ​ຕົນ​ແບບ​ຕໍ່​​ເນື່ອງ. ຂະນະ​ທີ່, ​ແຕ່​ສົກຮຽນ 2010-2011 ຫາ 2014-2015 ສາມາດ​ກໍ່

ສ້າງ​ຄູ​ໄດ້ ຈຳນວນ​ທັງ​ໝົດ 43.230 ຄົນ.