ເລືອກພາສາທີ່ຕ້ອງການສະແດງຜົນ

MoES Facebook

Video

      ຢຸດຕິການກະທຳຄວາມຮຸນແຮງຕໍ່ແມ່ຍິງ

      

visit

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday3485
mod_vvisit_counterYesterday4699
mod_vvisit_counterThis week94143
mod_vvisit_counterLast week22465
mod_vvisit_counterThis month146003
mod_vvisit_counterLast month73398
mod_vvisit_counterAll days346241

We have: 28 guests, 9 bots online
Your IP: 54.92.246.200
 , 
Today: ກ. ພ. 25, 2017


ຂຽນໂດຍ ກົມ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ   

ກົມ​ອາຊີວະ ສສກ ໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ໃຫ້ຄໍາປຶກສາ ແລະ ແນະນໍາອາຊີບ​ແກ່ພໍ່-ແມ່

ຜູ້ປົກຄອງນັກຮຽນ 2 ​ເມືອງ ​ແຂວງຫຼວງ​​ພະ​ບາງ


   ກົມ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ ກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ ​ແລະ ກິລາ (ສສກ) ​ໂດຍສົມທົບ​ກັບ ພະ​ແນ​ກສຶກສາ​ທິການ

   ​ແລະ ກິລາ​ແຂວງ (ສກຂ) ​ແລະ ພາກສ່ວນ​ທີ່​ກ່ຽວຂ້ອງ ຈັດ​ກອງ​ປະຊຸມໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ໃຫ້ຄໍາປຶກສາ

   ແລະ ແນະນໍາອາຊີບ​ພໍ່-ແມ່ ຜູ້ປົກຄອງນັກຮຽນ, ອໍານາດການປົກຄອງຂັ້ນບ້ານ


        3 ອົງການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນຂອງບ້ານ ແລະ ນັກຮຽນມັດທະຍົມທີ່ກໍາລັງຮຽນ ຫຼື ຮຽນຈົບທົ່ວ​ເມືອງ​ຈອມ​ເພັດ ແລະ ​​ເມືອງ

​​ຊຽງ​ເງິນ ​ແຂວງພະ​ບາງ ​ເມື່ອ​ບໍ່ດົນຜ່ານ​ມາ ທີ່​ 2 ເມືອງ​ດັ່ງກ່າວ, ​​ໂດຍ​ມີ​ທ່ານ ບຸນ​ເພັງ ​ແຈ່ມ​ມະ​ໄລ ຮອງ​ອຳນວຍ​ການ ວິທະຍາ​ໄລ

​ເຕັກນິກ-​ວິຊາ​ຊີບ ​ແຂວງຫຼວງພະ​ບາງ, ທ່ານ ທອງ​ງາມ ອາຍາ​ສອນ ຫົວໜ້າຫ້ອງການ​ສຶກສາ​ທິການ ​ແລະ ກິລາ ​ເມືອງຈອມ​ເພັດ,

ທ່ານ ບຸນ​ໄທ ບົວ​ແກ້ວ ຫົວໜ້າຫ້ອງການ​ສຶກສາ​ທິການ ​ແລະ ກິລາ ​ເມືອງ​ຊຽງ​ເງິນ, ທ່ານ ສອນ​ວິ​ໄນ ທຳ​ມະ​ສັກ ຕາງໜ້າຈາກ​ກົມ​

ອາຊີວະ​ສຶກສາ ກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ ​ແລະ ກິລາ, ພ້ອມ​ດ້ວຍຕົວແທນຈາກພະແນກສຶກສາທິການ ແລະ  ກິລາແຂວງ  ຕະຫຼອດ

ຮອດຄະນະ​ນຳຈາກພາ​ກສ່ວນ​ຕ່າງໆທີ່​ກ່ຽວຂ້ອງ​ ທັງໝົດ​ເກືອບ 700 ກວ່າຄົນ.


       ໃນ​ການ​ເຜີຍ​​ແຜ່​ຄັ້ງ​ນີ້, ​ໄດ້​ມີ​ການສະ​ເໜີ​​ແຜນ​ພັດທະນາ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ ​ແລະ ອົບຮົມ​ວິຊາ​ຊີບ 2016-2020, ​ເຊິ່ງປະກອບ​

ມີ 8 ຍຸດ​ທະ​ສາດ, 26 ວຽກຈຸດ​ສຸມ ​ແລະ 89 ກິດຈະກຳ. ​ໃນ​ນັ້ນ, ກິດຈະ​ກຳຕ່າງໆ ​ໄດ້​ກວມ​ລວມ​ເອົາ​ທຸກ​ບັນຫາ​ຂອງ​ການ​ພັດທະ

ນາ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ ​ແລະ ​ເຝິກອົບຮົມ​ວິຊາ​ຊີບ ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ແມ່ນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ຕ້ອງການ, ສິ່ງອຳນວຍ​ຄວາມ​ສະດວກ​ຂອງ​ສະຖານ​

ອາຊີວະ​ສຶກສາ, ມາດຕະຖານ​ອາຊີບ, ການ​ພັດທະນາຫຼັກສູດ, ການ​ພັດທະນາ​ອາຊີບ​ຂອງ​ຄູ ​ແລະ ການ​ບໍລິຫານລະບົບ​ຂໍ້​ມູນ-​ຂ່າວ

ສານ, ຄຳ​ແນະນຳ, ການ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່ມັ​ດທະ​ຍົມ​ສຶກສາ, ວິທີ​ການ​ເຝິກອົບຮົມ, ການ​ຮ່ວມ​ມື​ພາກ​ລັດ-​ເອກະ​ຊົນ, ລະບົບ​ການ​ປະກັນ​ຄຸ

ນະພາບ, ການຈັດ​ຕັ້ງ ​ແລະ ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ ​ແລະ ການ​ເຝິກອົບຮົມ​ວິຊາ​ຊີບ. ພ້ອ​ມດຽວກັນ​ນີ້, ຍັງ​ໄດ້​​ສະ​ເໜີກ່ຽວກັບ

ລະດັບຫຼັກສູດອາຊີວະ​ສຶກສາ ທີ່​ປະກອບ​ມີ 5 ຫຼັກສູດ​ຄື: ຫຼັກສູດ​ວິຊາ​ຊີບຊັ້ນ​ຕົ້ນ ລະດັບ 1 ​ແມ່ນຫຼັກສູດ​ວິຊາ​ຊີບ​ຂັ້ນ​ພື້ນຖານ​ສຳ

ລັບ​ຜູ້​ທີ່​ຮຽນຈົບ​ຊັ້ນ​ປະຖົມ​ສຶກສາ ຫຼື ທຽບ​ເທົ່າ ​ໂດຍ​ໃຊ້​ເວລາ​ຮຽນ 3-6 ​ເດືອນ; ຫຼັກສູດ​ວິຊາ​ຊີບ​ຊັ້ນ​ຕົ້ນ ລະດັບ 2 ​ແມ່ນຫຼັກສູດ​

ວິຊາ​ຊີບ​ເຄິ່ງຊຳ​ນານ​ງານ ສຳລັບ​ຜູ້ຮຽນຈົບ​ຊັ້ນ​ມັດທະຍົມ​ຕອນ​ຕົ້ນ ຫຼື ທຽບ​ເທົ່າ​, ເຊິ່ງ​ໃຊ້​ເວລາ​ບໍ່ຫຼຸດ 1 ປີ ​ແລະ ຜູ້​ຮຽນຈົບ​ຊັ້ນ​ຕົ້ນ​

ລະດັບ 1 ​ແລ້ວ ​ໃຊ້​​ເວລາ​ຮຽນບໍ່ຫຼຸດ 6 ​ເດືອນ; ຫຼັກສູດ​ວິຊາ​ຊີບ​ຊັ້ນ​ຕົ້ນ ​ລະດັບ 3 ​ແມ່ນຫຼັກສູດ​ວິຊາ​ຊີບ​ຊຳ​ນານ​ງານ ສຳລັບ​ຜູ້ຮຽນ

ຈົບ​ຊັ້ນ​ມັດທະຍົມ​ຕອນ​ຕົ້ນ ຫຼື ທຽບ​ເທົ່າ​ ​ໃຊ້​ເວລາ​ບໍ່ຫຼຸດ 2 ປີ ​ແລະ ຜູ້​ຮຽນຈົບ​ຊັ້ນ​ຕົ້ນ​ລະດັບ 2 ແລ້ວ ​ໃຊ້​​ເວລາ​ຮຽນບໍ່ຫຼຸດ 1 ປີ;

ຫຼັກສູດ​ວິຊາ​ຊີບ​ຊັ້ນກາງ ​ແມ່ນ​ການ​ສຶກສາ ​ແລະ ການ​ເຝິກອົບຮົມ​ເທັນ​ນິກວິຊາ​ຊີບ ສຳລັບ​ຜູ້​ຮຽນຈົບ​ວິຊາ​ຊີບ​ຊັ້ນ​ຕົ້ນ ລະດັບ 3 ຫຼື

ວິຊາ​ຊີບ​ຊຳນານ​ງານ ​ໃຊ້​ເວລາ​ບໍ່ຫຼຸດ 1 ປີ,ຜູ້​ຮຽນຈົບ​ຊັ້ນ​ມັດທະຍົມ​ຕອນ​ຕົ້ນ ຫຼື ທຽບ​ເທົ່າໃຊ້​ເວລາ​ບໍ່ຫຼຸດ 3 ປີ ​ແລະ ຜູ້​ຮຽນຈົບ​ຊັ້ນ

​ມັດທະຍົມ​ຕອນ​ປາຍ ຫຼື ທຽບ​ເທົ່າ ​ໃຊ້​ເວລາ​ບໍ່ຫຼຸດ 2 ປີ ​ແລະ ຫຼັກສູດ​ວິ​ຊາຊີບ​ຊັ້ນ​ສູງ ​ແມ່ນ​ການ​ສຶກສາ​ເທັກ​ນິກ-​ເທັກ​ໂນ​ໂລ​ຢີ ສຳ

ລັບ​ຜູ້​ຮຽນຈົບ​ວິຊາ​ຊີບ​ຊັ້ນ​ຕົ້ນ ລະດັບ 3 ຫຼື ວິຊາ​ຊີບ​ຊຳນານ​ງານ ​ໃຊ້​ເວລາ​ບໍ່ຫຼຸດ 3 ປີ, ຜູ້​ຮຽນຈົບ​ຊັ້ນ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ ຊັ້ນ​ກາງ ​ໃຊ້

​ເວລາ​ຮຽນ ​ແຕ່ 1-2 ປີ ຕາມ​ແຕ່​ລະ​ກໍລະນີ ​ແລະ ຜູ້​ຮຽນຈົບ​ຊັ້ນ​ມັດທະຍົມ​ຕອນປາຍ ຫຼື ທຽບ​ເທົ່າ ​ໃຊ້​ເວລາ​ບໍ່ຫຼຸດ 3 ປີ.


       ສ່ວນ​ສາຂາ​ວິຊາ​ຮຽນ ມີ 3 ພາກ​ວິຊາ ຄື: ພາກ​ວິຊາ​ດ້ານ​ອຸດສາຫະກຳ ປະກອບ​ມີ ​​ໄຟຟ້າ, ​ແຜນ​ທີ່, ຂຸດ​ຄົ້ນ​ປຸງ​ແຕ່ງ​ບໍ່​ແຮ່, ທໍ

ລະນີ​ສາດ, ​​ໄອ​ທີ, ​ໄຟຟ້າ​ອິ​ເລັ​ກໂທນິກ, ​ເທັກ​ໂນ​ໂລ​ຢີລົດຍົນ, ກົນ​ຈັກ​ໂຮງງານ, ​ໄຟຟ້າ​ເທັກ​ນິກ, ອິ​ເລັກ​ໂທ​ນິກ, ຈອດ ​ແລະ ທໍ່ນ້ຳ,

ຊ່າງ​ໄມ້-​ເຟີ​ນິ​ເຈີ, ກໍ່ສ້າງ​ເຄຫະ​ສະຖານ, ຕັດ​ຫຍິບ, ສຳຫຼວດ-ຂົວ​ທາງ ​ແລະ ສ້ອມ​ແປງ​ທົ່ວ​ໄປ; ພາກ​ວິຊາ​ດ້ານ​ການ​ບໍລິການ   ປະ

ກອບ​ມີ ບໍລິການ​ທ່ອງທ່ຽວ-​ໂຮງ​ແຮມ, ອາຫານ-​ການ​ໂຮງ​ແຮມ, ບໍລິການ​ທຸລະ​ກິດ, ການ​ບັນຊີ, ການ​ເງິນ, ຄຸ້ມ​ຄອງ​ທຸລະ​ກິດ, ​ເລ

ຂານຸການ, ການ​ຕະຫຼາດ, ການ​ຄ້າ​ສາກົນ, ອິນ​ຟໍ​ເມ​ຕິກ​ຫ້ອງການ, ອິນ​ຟໍ​ເມ​ຕິກ​ບັນຊີ, ​ເທັກ​ນິກຄອມ​ພິວ​ເຕີ, ຄອມ​ພິວທຸລະ​ກິດ, ​

ເທັກ​ໂນ​ໂລ​ຢີຂໍ້​ມູນ-​ຂ່າວສານ, ລະບົບ​ຂົນ​ສົ່ງ ​ແລະ ພາກ​ວິຊາ​ດ້ານ​ກະ​ສິ​ກຳ ປະກອບ​ມີ ປູກຝັງ, ລ້ຽງສັດ, ປ່າ​ໄມ້ ​ແລະ ກົນ​ຈັກກະ

​ສິກຳ. ສ່ວນ​ນະ​ໂຍບາຍ​ການ​ເຂົ້າຮຽນ ສຳລັບ​ນັກ​ສຶກສາ​ທີ່​ເຂົ້າຮຽນ​ໃນຫຼັກສູດ​ລະດັບ​ຊັ້ນ​ຕົ້ນ ​ແລະ ຊັ້ນ​ກາງ ທີ່​ມາ​ໃນ​ແຜນ​ແບ່ງປັນ​

ໃນ​ສາຂາ​ວິຊາ​ຊີບທີ່​ເປັນ​ບຸລິມະສິດ​ຂອງ​ລັດ​ຖະ​ບານ​ແມ່ນ​ຈະ​ບໍ່​ໄດ້​ຈ່າຍ​ຄ່າ​ຮຽນ ​ແລະ ຍັງ​ໄດ້​ຮັບ​ເບ້ຍລ້ຽງຕາມ​ແຕ່​ລະ​ກໍລະນີພ້ອມ

​ດຽວກັນ​ນີ້, ນັກ​ສຶກສາ​ທີ່​ເຂົ້າຮຽນ​ໃນຫຼັກສູດ​ລະດັບ​ຊັ້ນ​ຕົ້ນ ​ແລະ ຊັ້ນ​ກາງທີ່​ມາ​ໃນ​ແຜນ​ແບ່ງປັນ​ໃນ​ສາຂາ​ອາຊີບ​ທີ່​ເປັນ​ບຸລິມະສິດ​

ຂອງ​ລັດຖະບານ ​ແມ່ນ​ຈະ​ບໍ່​ໄດ້​ຈ່າຍ​ຄ່າ​ຮຽນ ​ແລະ ຍັງ​ໄດ້​ຮັບ​ເບ້ຍລ້ຽງຕາມ​ແຕ່​ກໍລະນີ. ທັງໝົດນີ້, ​ແມ່ນ​ພາຍ​ໃຕ້​ການ​ສະໜັບສະ

ໜູນຈາກ​ໂຄງການ​ສ້າງ​ຄວາມ​ເຂັ້ມ​ແຂງ​ໃຫ້​ແກ່ວຽກງານ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ (ADB Grant No.0211-Lao (SF)).


       ສຳລັບ​ໂຮງຮຽນອາຊີວະ​ສຶກສາ​ທີ່​ມີ​ໃນ​ປັດຈຸບັນ ທາງ​ພາກ​ເໜືອ ປະກອບ​ມີ ​ໂຮງຮຽນ​ເຕັກນິກ-​ວິຊາ​ຊີບ​ແບບ​ປະສົມ ​ແຂວງ

​ອຸດົມ​ໄຊ, ຫົວພັນ, ຊຽງຂວາງ, ຜົ້ງ​ສາລີ, ຫຼວງນ້ຳ​ທາ, ​ໄຊ​ຍະ​ບູລີ, ​ໂຮງຮຽນ​ເຕັກນິກ-​ວິຊາ​ຊີບ ​ແຂວງ​ບໍ່​ແກ້ວ ​ແລະ ຫຼວງພະ​ບາງ.

ສ່ວນ​ພາກ​ກາງ (ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ) ປະກອບ​ມີ ສະ​ຖາ​ບັນ​ພັດທະນາ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ, ວິທະຍາ​ໄລ​ເຕັກນິກສັບພະ​ວິຊາ, ວິທະ

ຍາ​ໄລ​ເຕັກນິກ ປາກ​ປ່າ​ສັກ, ​ໂຮງຮຽນ​ເຕັກນິກ​ລາວ-​ເຢຍລະ​ມັນ, ​ໂຮງຮຽນ​ເຕັກນິກ​ກະສິກຳ​ດົງ​ຄຳ​ຊ້າງ, ​ໂຮງຮຽນ​ເຕັກນິກ-​ວິຊາ​ຊີບ

ມິດຕະພາບ​ວຽງຈັນ-​ຮ່າ​ໂນ້ຍ, ວິທະຍາ​ໄລ​ເຕັກນິກ​ແຂວງ​ວຽງຈັນ, ໂຮງຮຽນ​ເຕັກນິກ-​ວິຊາ​ຊີບ ​ແຂວງ​ບໍລິ​ຄຳ​ໄຊ, ວິທະຍາ​ໄລເຕັກ

ນິກ-​ວິຊາ​ຊີບ ​ແຂວງ​ຄຳ​ມ່ວນ, ​ໂຮງຮຽນ​ເຕັກນິກ-​ວິຊາ​ຊີບ ​ແຂວງ​ສະຫວັນ​ນະ​ເຂດ ​ແລະ ພາກ​ໃຕ້ ປະກອບ​ມີ ​ໂຮງຮຽນ​ເຕັກນິກ-

​ວິຊາ​ຊີບ ​ແຂວງ​ອັດ​ຕະປື, ​ໂຮງຮຽນ​​ວິຊາ​ຊີບ​ແບບ​ປະສົມ ​ແຂວງ​ເຊ​ກອງ​ວິທະຍາ​ໄລ​ເຕັກນິກ-​ວິຊາ​ຊີບ ​ແຂວງ​ຈຳປາ​ສັກ ​ແລະ ​ໂຮງ

ຮຽນ​ວິຊາ​ຊີບ​ແບບ​ປະສົມ ​ແຂວງ​ສາລະ​ວັນ.


        ຂະນະ​ທີ່, ໂຄງການພັດທະນາອາຊີວະສຶກສາໃນ ສປປ ລາວ ຫຼື VELA ແມ່ນການສານຕໍ່ຜົນສໍາເລັດ ແລະ ປະສົບການທີ່

ໄດ້ຮັບຈາກການຮ່ວມມື ລາວ-ເຢຍລະມັນ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ. ໂຄງການດັ່ງກ່າວນີ້, ໄດ້ຮັບທຶນສະໜັບສະໜູນຈາກລັດຖະບານ

ເຢຍລະມັນ, ສະວິດເຊີແລນ ແລະ ລັດຖະບານ ສປປ ລາວ. ໂຄງການໄລຍະທີ 1 ໄດ້ເລີ່ມຕົ້ນແຕ່ເດືອນທັນວາ 2013 - ສິງຫາ

2018 ​ໂດຍມີ 3 ອົງປະກອບທີ່ສໍາຄັນຫຼັກ ຄືອົງປະກອບທີ 1 ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫຼືອພັດທະນາ ແລະ ປັບປຸງຂອບນິຕິກຳຕ່າງໆທີ່ຈຳ

ເປັນສຳລັບວຽກງານອາຊີວະສຶກສາ, ອົງປະກອບທີ 2 ສຸມ​​ໃສ່ວຽກງານການ​ເຝິກອົບຮົມແບບຄວບຄູ່  ແລະ  ອົງປະກອບທີ 3

ແມ່ນການສົ່ງເສີມການສຶກສາວິຊາຊີບສໍາລັບກຸ່ມດ້ອຍໂອກາດ.

(​ໂດຍ ກົມ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ)